Op 8 september 2014 is gestart met de berging van de Handley Page Halifax MKII NP-N DT795, 158 Squadron Royal Air Force (RAF). De DT795 is in de nacht van 3 op 4 april 1943 rond 23:46 gecrasht in het Apeldoorns Kanaal, ter hoogte van Molen de Vlijt te Wapenveld. De reden voor de bergingsoperatie is het plan om het Apeldoorns Kanaal weer bevaarbaar te maken voor pleziervaart. Hiervoor is baggeren van het kanaal op veel plekken noodzakelijk. Bij het baggeren zou ook de locatie van de crash en dus het veldgraf van de nog vermisten bemanningsleden worden aangetast. Een van de belangrijkste doelen van deze berging was dan ook het bergen van de lichamelijke resten. Het gehele project heeft in totaal 3 weken geduurd en stond onder de leiding van de Stafofficier Vliegtuigbergingen van de Koninklijke Luchtmacht. De bergingswerkzaamheden zijn door Greenhouse Advies gevolgd en aan het einde zijn vele onderdelen van het toestel verzameld die door de gemeente Heerde gebruikt konden worden voor tentoonstellingen en andere publieksdoeleinden. Naast et catalogiseren van de vondsten heeft Greenhouse Advies in samenwerken met andere een tentoonstelling ingericht. De tentoonstelling vertelde het persoonlijke verhaal van de bemanningsleden en de impact die de crash heeft gehad op het dorp Wapenveld.